Saturday, October 30, 2010

gemuk dan ais

hmm...holaa!!!
arini aku de mende nak share ngan korg..aku baru dapat tau.baru ke??baru la jugak. =p
aku da tau nape aku gemuk bertambah berat  skg..rupenye sebab ice!hah!jgn ko nak pk bukan2 pulak..aku jumpe ko aku tendang seribu tanpa bayang.hiyyaarrrkk!!!dush!!oke2,da cukup.hehehe
bukan ice ni oke. tumbuk kang
                     


ice atau pun dlam bahase malaysia melayunye air batu.phm kawan2??
rupe2nye ais ni boleh menyebabkan kite sakit jantung..kenape??sebabnye,contohla ko kan suke makan nasik goreng kat kedai,ko gi bantai minum ngan air milo ais la,jus oren la,whisky la,beer la,oke tu tipu.hehehe.n air ape kejadah bende lagi la.itu sebenarnye tidak bagus!!bile ko makan,dlm mknan tu kan ade minyak.ko gi minum lak air sejuk,secara tidak livenye langsung,air batu tuh da sejukkan minyak tadi tuh.dah makanan xhadam lagi ko da gi melantak air sejukk,memangla!

bile minyak ni da lembap nak terhapus sebab sejuk,lame2 die akan terkumpul..dan terhasil la lemak!ye lemak ye kawan2..nasik lemak sedap lagi tapi kalo da lemak xsedap ye kawan2..lemak da sah2 la susah nak terhapus kan,lame2 lemak ni pon terkumpul....bile lemak ni terkumpul,lame2...(da bape banyak lame2 daa =p) ia akan menyebabkan ko gemuk!hah!tu jek point aku.nak cakap gemuk.ye GEMUK.huhuhuu
sangat tidak canteekkk..ader sape2 minat??hahaha



ais ni jugak boleh menyebabkan saluran jantung ko(aku xpaham terms die cmne tapi berkait ngan jantung la) boleh tersumbat.dan ko boleh saket jantung..oke??ade paham??banyak keburukan ais ni..ish2...baru aku tau..dala kolestrol banyak,minyak banyak,lemak banyak,gemuk banyak,sakit jantung plak tuh..sangat tidak bagus makan dan ko gi order air berais.

jadi,mulai skrg kalo ko nak elakkan gemuk macam aku,ko jangan la makan dan minum ais.makan la mende2 yang panas macam sup ke,tomyam ke pastuh minum air panas atau suam..kurus pon kurus,sehat pon sehat.macam aku.hahaha  kan?kan?adoiii..panjang plak aku bebel.patut akula buat dulu kan?kan?tapi aku xboleh.. =(
hahahahaha,bg nasihat jela mampu aku buat..n lagi satu,jgn suke mkn tgh mlm tau tau tau macam aku..sangatla tidak bagus..huhuhu..oke kawan2???bagussss...... =p
cantek gile badan die.jeles2!! =p

 mane aku tau pasal ni??haaa...aku jln2 kat kolej aku,tetibe aku terbace kat tepi2 tuh..ala,kat board2 tula...oke,so kredito kolej aku sebab dapat jumpe info tuh..aku xsempat chek lak kat web mane die dpat.hahahaha             

No comments:

Post a Comment

http://www.loginwang.com/?a=olylda

klik jek kalo nak menang.......